بهترين كارشناسان انتخاباتي
بهترين كارشناسان انتخاباتي و برند سازي سياسي كشور
دكترمازيارميرمشاور انتخابات و برندسازي سياسي
لطفا فيلم آموزش موفقيت در انتخابات مجلس توسط مازيار مير در آپارات https://www.aparat.com/v/epcWqمشاهده فرماييد.
بعنوان يك كارشناس انتخاباتي كه سالها است در اين عرصه فعاليت مي كنم به شدت معتقدم براي استخدام و شناسايي بهترين كارشناسان انتخاباتي و همچنين
مديريت مبارزات انتخاباتي و چگونگي انجام تبليغات انتخاباتي، بايد به مباحث روز جهان و تاريخ انتخابات و بايد ها و نبايدهاي اين عرصه و علل پيروزي و شكستهاي اين
عرصه به شدت توجه خاصي مبزول نمود.
لطفا فيلم بهترين مشاوره انتخاباتي در آپارات https://www.aparat.com/v/WQ6jV مشاهده فرماييد.
به گزارش خبريجات: دكتر مازيار مير مشاور عالي انتخابات به خبرنگار ما گفت :تكنيك انتخاب بين بد و بدتر سعي دارد با ارائه يك ايده يا پيشنهاد با گزينهاي كه كمترين
ميزان تعرض را داشته باشد، ما را نسبت به ايده يا پيشنهادي متقاعد كند.
https://khabarijat.ir/?option=com_k2&view=item&id=3169
لطفا فيلم پرسونال برندينگ جهت كانديداي انتخاباتي در آپارات https://www.aparat.com/v/BAj8Jمشاهده فرماييد.
مباحثي است كه در دنيا ادبيات گسترده و در عين حال بسيار خاصي دارد و آنقدر نكته درون آن متواتر و پنهان است كه هر كسي را متحير مي نمايد. متاسفانه در كشور
عزيزمان بي توجهي به اين مسايل سبب شده تا با وجود صرف منبع گسترده انساني و مالي بازهم شاهد آشنا باشد.
در اين مقاله كوتاه ما شما را با چگونگي مديريت و رهبري كارزار انتخاباتي و مخصوصا
مبارزات انتخاباتي كانديداهاي محترم مجلس شوراي اسلامي بصورت مختصر آشنا خواهيم
نمود.
بعنوان يك كارشناس انتخابات و برند سازي سياسي يكي از پيچيده ترين مبارزات را در كل
تاريخ نسل بشر مبارزات انتخاباتي و سياسي ارزيابي نموده ام .
آنچه در ادامه خواهيد خواند حداقل هاي است كه يك مشاور يا تيم مشاوران بايد بدانند و به آن عمل
نمايند پس در انتخاب مشاوران خود بسياربسيار دقت فرمائيد.
چگونگي ايجاد توسعه و بهبود ستادهاي انتخاباتي و مخصوصا شيوه هاي بديع و سايه گسترانه
انتخاباتي تا ترفندها و تاكتيكها و تكنيكهاي انتخاباتي و بدل هاي نوآورانه ترفندهاي رقبا و مانيتورينگ
رقبا همه و همه از مباحث پيچيده جهان سياست است
در اين راستا شايد نيم قرن از اولين دستورالعملها و تحليل ها مي گذرد اما اين مباحثي به عمق طول
عمر بشر دارد و نبايد آنرا از نظر دور داشت.
در اين مقاله ما نيم نگاهي خواهيم داشت به كتاب راهنماي علمي و عملي انتخابات نوشته برايان
اودي، متخصص مبارزات سياسي و انتخاباتي كه عضو عالي رتبه موسسه (N.D.I – انستيتوي ملي دموكراتيك در امور بين الملل) است دست مايه ما در نگارش اين
مقاله بوده و همچنين تجارب سه دهه فعاليت پژوهشي و عملياتي در اين عرصه مي باشد.
ما در اين مقاله قصد داريم نگاهي دقيق به رفتارها و استراتژي هاي بهترين كارشناسان انتخابات و مخصوصا به بازنويسي پروسه هاي مبارزات انتخاباتي دست بزنيم و با
رويه هاي علمي و عملي به دور از دغدغه هاي سياسي و با توجه به بيانات مقام معظم رهبري پيرامون انتخابات و مخصوصا مجلس شوراي اسلامي به مشاوره به
رهبران و احزاب سياسي كشور گامي كوچك در اين عرصه برداريم.
لطفا فيلم كانديداي انتخاباتي – مراقب رفتار خود باشيد در آپارات https://www.aparat.com/v/kelE9 مشاهده فرماييد.
اينجانب مازيار مير بعنوان محقق مبارزات سياسي و انتخاباتي در اين مقالات و كليه مقالات قصد تائيد و تخريب حزب يا احزاب را نداشته و ندارم و هيچ جهت گيري سياسي
نداشته و ندارم و فقط در جهت عمل به وظيفه خود به عنوان يك ايراني در اين عرصه حضور داشته و دارم . بهترين كارشناسان انتخاباتي چه راهكارهاي را به ما توصيه مي
كنند.
ده قدم طلاييبهترين كارشناسان انتخاباتي و برند سازي سياسي در ورود به عرصه انتخابات
بهترين كارشناسان انتخاباتي براي ورود به عرصه انتخابات از اقدامات زير استفاده مي كنند
قدم اول
تاسيس يك دانشگاه انتخاباتي غير رسمي و مستند سازي دقيق علمي و عملي بهمراه مديريت دانش
قدم دوم
برنامهريزي انتخابات كه طي سالها برايم پيوسته بعنوان شاه بيت غزل و شاه كليد پيروزي بوده و هست و خواهد بود
قدم سوم
ايجاد يك برند دقيق و معتبر و خونام شخصي براي نامزد انتخاباتي و Personal Bran
قدم چهارم
مطالعات بومي منطقه و فرامنطقه اي و تحليل دقيق رقبا و مطالعات كاربردي
قدم پنجم
استراتژي هاي چند لايه براي كميپن انتخاباتي
قدم ششم
آموزش تخصصي و حرفه اي بصورت گسترده و هدفمند و با تواتر زماني مناسب و كوتاه
قدم هفتم
نظر سنجي هاي چند لايه بهمراه معماري و تحليل داده ها
- نظر سنجي براي فهم وضعيت موجود بلافاصله پس از عقد قرار داد با تيم مشاور انتخاباتي دكتر مير
- اولين نظر سنجي علمي پس از شروع فعاليت تيم مشاور انتخاباتي دكتر مير
- نظرسنجي هاي نامحسوس و محسوس در حين انجام فعاليت هاي انتخاباتي
- زمان هاي متواتر يك و دو و سه و چهار هفته قبل از انتخابات رسمي
بهترين كارشناسان انتخاباتي چگونه ارزيابي سه بعدي ومطالعات كاربردي و تحليل وضعيت مي كنند
يكي از مهمترين رفتارهاي مهم بهترين كارشناسان انتخاباتي ارزيابي است . ارزيابي سه بعدي شامل مطالعات محصوص و نامحسوس در مناطق مختلف و كاملا عملياتي
پيرامون قضاي انتخابات و رقباي موجود و رقباي احتمالي و در نهايت كانديداي محترم انتخاباتي بصورت خصوصي و عمومي و با فيلترهاي مختلف و همچنيني الگو برداري و
Benchmarkingبهره برداري از الگوها و نمونه هاي موفق داخلي و خارجي براي ترسيم نقشه راه سه بعدي . ايجاد تيم هاي موازي و كاملا آموزش ديده و ايجاد حلقه
هاي آتش براي انجام امور بنحو مقتضي تحقيق و مطالعه و جمع آوري اطلاعات پيرامون راي دهندگان تا ارزشها، اهداف، سابقه و نقاط قدرت و ضعف محدوديت هاي موجود
كاملا شناخته شود.
مطالعات پيشرفته با استفاده از اطلاعات به روز مركز آمار ايران و جمع بندي اطلاعات پيرامون حركات رقبا و اطلاع رساني و تبليغاتي و تشكيل اطاق فكر تو در تو براي تحليل
دادهاي جمع آوري شده مانند مستندات و اطلاعات تخصصي مانند سطوح مختلف جمعيتي و تعداد آنها و قوميت ها ي مختلف مثلا در تبريز و سندج و مشهد و سيستان و
بلوچستان و يا خوزستان كه داراي لايه هاي مختلف قوميتي و لهجه و اقشار هركدام با ديگري متفاوت است اما در اصول اصلي انتخابات كاملا يكسان است. در نهايت
ترسيم دقيق زمان بندي اجراي كمپين هاي عملياتي و فراتر از ??? درجه و برنامه ريزي دقيق براي نوشتن تقويم و مناسبتها و تست هاي تخصصي اوليه و يا ثانويه و…..
لطفا مقاله بهترين مشاورين انتخاباتي را حتما مطالعه فرمائيد
مقالات مرتبط: